woensdag 4 juli 2018

oi oi oi ..... la francais

4 juli

T'is wel een mooie taal, dat Frans,   maar redelijk vermoeiend als je het de hele dag moet praten.

Tja en dat moet toch eigenlijk wel als je meerijdt. Je kan niet stommetje spelen als dank voor de lift....

Dat liften gaat eigenlijk wel prima. Naar Heist, toch de volgende dag verder, had ik die dag 9 keer achter elkaar een lift. Omdat ik op de kustweg bleef waren het korte stukken, maar 9 keer 20 km is toch meer dan 100 denk ik.
De verschillende chauffeurs is ook wel leuk. Een advocate, sociaal werkster, verpleegster in de thuiszorg en een oud-militair en Poolse vrachtwagenchauffeur om maar iets te noemen. En allemaal een ander verhaal.
Ik vraag meestal waarom ze mij meenamen. Naast het feit dat ze mij wel knap vonden......, waren het ook vaak de mensen die zelf gelift hadden.

Vandaag werd ik, op mijn verzoek afgezet in het centrum van Dieppe. Is een mooie stad, maar toch lastig als je een rugzak hebt en mijn heupen. ( Onderweg schoot er trouwens iets verkeerd in mijn linkerheup, de "goeie", en moest ik achter in de auto allerlei bochten maken om de pijn weg te krijgen 😓)
Maar goed, om zo'n stad weer uit te komen kan je het beste naar een dorpje op de goede weg buiten de stad gaan.
De bus daar naar toe was echter net weg en de volgende ging 4 uur later.
Dan maar de trein naar Le Havre, waar ik nu zit. Die ging wel over  Rouen, een kle.. eind om ,maar toen ik dat zag had ik het kaartje al.
Een camping in de stad is er niet dus zit ik in een hotel.

Wel is er een ferry naar Engeland.

En aangezien het nog een heel eind is naar Bordeaux en ik het Frans wel een beetje gehad heb denk ik dat ik de boot neem naar Porthmouth.
Morgenavond 10 uur weg, dan ben ik s'morgens om 8 uur in good old England.
Door naar Dover en dan met een boggie, bochie, weer terug naar 't Stee.

of...

tot.....
(paar fotootjes klik rechts)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten